Design der batter! – Borgerrejsen og servicedesign: Metoder til at designe bedre velfærd

Tilbage til oversigt

Design der batter! – Borgerrejsen og servicedesign: Metoder til at designe bedre velfærd

Lena Gade

Samfundet og velfærdskontrakten er under forandring, og derfor bliver vi nødt til at tænke kohmmuuuhne på en helt anden måde.

I Kolding Kommune har vi siden 2012 arbejdet strategisk med design når vi udvikler velfærd.

Et af de helt stærke greb i værktøjskassen er servicerejsen, hvor vi arbejder med borgerens oplevelse af en given ydelse. På denne workshop vil Lena give dig en hurtig indføring i designtænkning, hvor du arbejder med din seneste borgerrejse.

Du forlader workshoppen med et konkret og anvendeligt værktøj der batter og som kan benyttes af alle, der arbejder med at forbedre borgerens, gæstens, brugerens, kundens, patientens, ja… menneskets oplevelse.

Yderligere information

Lena Gade er designleder og chefkonsulent i Kolding Kommune, og har 10 års erfaring med samskabelse og designdreven velfærdsinnovation.

Oplægget vil kredse omkring designtænkning, brugerdrevet innovation i en offentlig kontekst, strategisk ledelse og facilitering af processer i kompleksitet. Alt sammen med afsæt i menneskets oplevede virkelighed – hvor servicerejsen bliver udgangspunktet for bedre at kunne forstå sin bruger – og dermed designe meningsfulde løsninger.

 

Lene Gade  Linkedin

Kurv
Your cart is empty.