Hvordan sælger man facilitering til sin kunde, kollegaer eller chef? Insider tips fra en facilitator, der elsker salg og markedsføring.
Mette Ullersted
En tretrinsraket:
- Sådan får du kunderne eller din chef til selv at ringe og spørge, om du ikke nok vil facilitere den proces, som du har drømt om i årevis: 6 tips til at kommunikere på Linkedin, så du skaber efterspørgsel på netop de opgaver, du drømmer om at lave.
- ’Sæt-tal-på’ og ’Forstør skrækscenariet’: 2 slagkraftige og (lige-lovligt?) kække metoder til at forklare, hvorfor det overhovedet ikke kan betale sig at lade være med at bruge dig, som facilitator
- Min mest succesfuld fremgansmåde til at lande opgaven helt: Brug disse tre trin – Tegn det, Optag det, Gentag det – til det indledende møde med procesejeren, og opgaven er 90% ’solgt’.
Yderligere information
Jeg har gennem drevet Playmakers, som både er min virksomhed, men også et hold af selvstændige facilitatorer, der laver opgaver i Playmakers regi, når opgaven passer til netop deres ekspertise, tid og interesser.
Jeg er Playmakers ‘sælger’ og markedsførings-dame, og har gennem mange år været optaget af hvordan man kommunikerer om facilitering, så kunderne selv ringer til en, og hvordan man lander opgaverne derefter.