Generalforsamling 2025 ekstraordinær

Ekstraordinær Generalforsamling

Dagsorden til Ekstraordinær Generalforsamling 2025 13/8 kl. 20.00-21.00.

Er du medlem finder du link til deltagelse i udsendt mail med indkaldelse.

  1. Velkommen og formål
  2. Præsentation af forslag af vedtægtsændringer
  3. Afstemning
  4. Tak for i aften

 

Hvorfor har vi ekstraordinær generalforsamling

og vedtægtsændringer? 

Vi foreslår at ændre foreningens vedtægter for at sikre, at de afspejler den måde, vi faktisk arbejder på i dag. De nuværende vedtægter stemmer ikke længere overens med vores praksis, og det skaber unødvendige benspænd for både bestyrelsen og medlemmerne.

 Formålet med ændringerne er derfor:

  • At tilpasse vedtægterne til den virkelighed, vi allerede arbejder i
  • At gøre det lettere for fremtidige bestyrelser at overholde vedtægterne
  • At forenkle sproget og opsætningen, så vedtægterne bliver mere overskuelige og brugervenlige

De foreslåede ændringer omfatter bl.a.:

  • Justering af antal bestyrelsesmedlemmer
  • Ændring af tidspunktet for generalforsamlingen
  • Opdatering af foreningens hjemsted
  • Præcisering af regler om kontingent
  • Omstrukturering og opdatering af paragraffer og formuleringer

Se gamle vedtægter her

Se møde referat.

Redigeret forslag:

Vedtægter for Foreningen Facilitatortræf

(CVR-nr. 35490426)
Stiftet den 11. december 2013

§ 1. Navn og hjemsted

Stk. 1. Navn
Foreningens navn er Facilitatortræf.

Stk. 2. Hjemsted
Foreningen er landsdækkende og har hjemsted i Danmark. Den formelle hjemstedsadresse følger adressen på den til enhver tid værende kasserer.

§ 2. Formål

Stk. 1. Foreningens formål er, på ikke-kommerciel basis, at fremme videndeling og netværksdannelse mellem personer, der professionelt eller frivilligt beskæftiger sig med facilitering i Danmark.

Stk. 2. Foreningen arbejder for professionalisering af facilitering ved blandt andet at afholde minimum ét årligt træf, hvor fokus er på deltagerinddragelse, metodeafprøvning og udvikling af faciliteringspraksis.

§ 3. Medlemskab

Stk. 1. Medlemskab af foreningen opnås ved køb af billet til et af foreningens officielle arrangementer.

Stk. 2. Medlemskabet er gyldigt i 12 måneder fra købsdatoen, medmindre andet er angivet.

Stk. 3. Medlemmer af foreningen er alene enkeltpersoner.

Stk. 4. Alle, der interesserer sig for facilitering i Danmark og som er enige i foreningens formål, kan være medlemmer.

Stk. 5. Virksomheder kan støtte foreningens aktiviteter økonomisk, praktisk eller på anden vis, men opnår ikke medlemskab.

§ 4. Kontingent

Stk. 1. Kontingentet udgøres af billetprisen til det arrangement, hvor medlemskabet opnås.

Stk. 2. Kontingentet betales via foreningens betalingsløsning, som kan være en foreningskonto i et dansk pengeinstitut eller en anden godkendt betalingsform.

Stk. 3. Kontingentet anvendes alene til planlægning og gennemførelse af aktiviteter i overensstemmelse med foreningens formål.

§ 5. Regnskab og revision

Stk. 1. Foreningens regnskabsår følger kalenderåret.

Stk. 2. Der udpeges en revisor blandt medlemmerne, som har ansvar for at gennemgå og godkende foreningens regnskab.

§ 6. Generalforsamling

Stk. 1. Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.

Stk. 2. Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt.

Stk. 3. Indkaldelse sker med mindst 2 ugers varsel til medlemmerne, med angivelse af dagsorden.

Stk. 4. Forslag fra medlemmer skal være bestyrelsen i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen.

Stk. 5. Alle fremmødte medlemmer har stemmeret og kan opstilles til bestyrelsen.

Stk. 6. Beslutninger træffes ved almindeligt flertal blandt de fremmødte stemmeberettigede medlemmer.

§ 7. Ekstraordinær generalforsamling

Stk. 1. Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen eller når mindst halvdelen af bestyrelsens medlemmer ønsker det.

Stk. 2. Indkaldelse sker med mindst 14 dages varsel.

§ 8. Bestyrelsen

Stk. 1. Bestyrelsen består af minimum 5 medlemmer, herunder en forperson og en kasserer.

Stk. 2. Bestyrelsen vælges af generalforsamlingen for ét år ad gangen. Genvalg kan finde sted.

Stk. 3. Bestyrelsen er ansvarlig for den daglige ledelse, herunder planlægning og afholdelse af minimum ét årligt træf.

Stk. 4. Bestyrelsen kan godkende og facilitere andre aktiviteter, der understøtter foreningens formål.

§ 9. Tegningsret

Stk. 1. Foreningen tegnes af forperson og kasserer i fællesskab.
Stk. 2. Alternativt kan foreningen tegnes af forpersonen sammen med to øvrige bestyrelsesmedlemmer.

§ 10. Annoncering og kommunikation

Stk. 1. Foreningens aktiviteter annonceres direkte til medlemmerne samt via foreningens sider på sociale medier.m Stk. 2. Øvrige arrangementer kan afholdes af medlemmer i samarbejde med eller med godkendelse fra bestyrelsen, såfremt de ligger inden for foreningens formål.

§ 11. Vedtægtsændringer

Stk. 1. Ændringer af vedtægterne kræver mindst 2/3 flertal blandt de fremmødte medlemmer på en generalforsamling.

§ 12. Opløsning af foreningen

Stk. 1. Opløsning af foreningen kræver simpelt flertal på to på hinanden følgende generalforsamlinger med mindst 4 ugers mellemrum.

Stk. 2. Ved opløsning doneres foreningens eventuelle formue til et ikke-kommercielt formål, som er i tråd med foreningens formål.

 

Kurv
Your cart is empty.